لوگو رایانو - آرم مجموعه رایانو - لوگو فروشگاه رایانو
۰

با ما در تماس باشید            09185032000

سبد خرید

برای خرید لپ تاپ به چه اطلاعاتی نیاز داریم؟

برای اینکه بتوانید یک لپ تاپ خوبی که مناسب نوع استفاده شما باشد تهیه کنید، باید در ابتدا یک شناخت کلی از انواع و ویژگی های لپ تاپ ها داشته باشید که در ادامه بتوانید با شناختی درست، لپ تاپ خود را انتخاب کنید. اطلاع از سیستم عامل، نوع کاربرد، قدرت و مشخصات سخت افزاری و میزان شارژدهی جزو مواردی هستند که به انتخاب بهتر شما کمک خواهند کرد. در ادامه این بخش همه اطلاعاتی که نیاز دارید تا با آن برای خودتان یک لپ تاپ خوب تهیه کنید را شرح خواهیم داد.

بودجه و میزان هزینه

قبل از بیان انواع و مشخصات لپ تاپ ها باید اول تکلیف بودجه مورد نظر خود را مشخص کنید، زیرا قیمت لپ تاپ احتمالا اولین و مهم ترین اولویت خرید خواهد بود. امروزه در بازار لپ تاپ هایی از قیمت ۱۰ تا  ۱۰۰ میلیون تومان و حتی بالاتر نیز وجود دارند که هر کدام برای یک کاربری خاصی تولید شده اند. البته همانطور که اطلاع دارید قیمت لپ تاپ در بازار ایران بسیار بالا و فزاینده است و در اکثر مواقع خرید لپ تاپ با یک کاربری بخصوص نیازمند صرف هزینه بالایی خواهد بود. پس باید با شناخت کافی از مشخصات یک لپ تاپ به خرید آن اقدام کرد تا با صرف هزینه درست، لپ تاپی مناسب با نیاز خود خرید.

سیستم عامل های لپ تاپ

یکی از موارد تاثیر گذار در قیمت و کارایی لپ تاپ، نوع سیستم عاملی استفاده شده در آن است. به طور کلی سه سیستم عامل ویندوز، مک و کروم به طور گسترده در لپ تاپ ها استفاده می شوند که در ادامه به بررسی ویژگی های هر کدام خواهیم پرداخت.

ویندوز

تقریبا هیچ کسی نیست که با ویندوز آشنایی نداشته و با این سیستم عامل جامع و کاربردی کار نکرده باشد. سیستم عامل ویندوز پرکاربردترین سیستم عامل روی لپ تاپ ها است که از رابط کاربری آسان، جامعه کاربری بزرگ و دنیایی از نرم افزار های گوناگون برخوردار است و معمولا اولین انتخاب در خرید لپ تاپ برای کاربران خواهد بود. به همین خاطر شرکت های تولید کننده لپ تاپ اغلب محصولات خود را با این سیستم عامل به بازار عرضه می کنند. در حال حاضر از دو نسخه ویندوز 10 و نسخه جدیدتر این سیستم عامل، یعنی ویندوز 11 در لپ تاپ ها استفاده می شود و اگر قصد خرید لپ تاپی که جدیدا به باز عرضه شده داشته باشید، احتمالا یک لپ تاپ با ویندوز 11 در اختیار خواهید داشت. 

مک (MacOS)

در کنار ویندوز، سیستم عامل مک یا MacOS قرار دارد که مخصوص لپ تاپ های شرکت اپل است که با نام های Macbook Air و Macbook Pro عرضه می شوند. این سیستم عامل از نظر عملکردی شباهت زیادی به ویندوز داشته و اکثر برنامه های آنها تنها تفاوت هایی در زمینه رابط کاربری با یکدیگر دارند. مانند سایر محصولات اپل، مک بوک ها نیز با اکوسیستم اپل هماهنگ بوده و قابلیت های ویژه ای در مورد استفاده و همگام سازی با سایر دستگاه های شرکت اپل مانند آیفون، آیپد و اپل واچ دارد. همچنین اپل به تازگی از پردازنده های مخصوص شرکت خود با نام Apple M1 در لپ تاپ های خود استفاده می کند که توانسته در بنچمارک ها و مقایسه ها بین سایر پردازنده ها عملکردی خیره کننده داشته باشد.

کروم

سیستم عامل کروم توسط گوگل بر پایه مرورگر کروم طراحی شده است و بیشتر به عنوان یک سیستم عامل آنلاین به شمار می رود. لپ تاپ های با سیستم عامل کروم با نام کروم بوک شناخته می شوند و مدل های متنوعی از آنها در بازار موجود است. این سیستم عامل برنامه ها را بر بستر وب اجرا می کند و برنامه های مورد نیاز را باید از طریق وب استور گوگل دانلود و اجرا کرد. به همین دلیل بسیاری از برنامه های ویندوز و مک در این لپ تاپ ها در دسترس نیستند.

احتمالا با این تفاسیر از خودتان می پرسید که کروم بوک ها برای چه کسانی مناسب هستند؟ کروم بوک بیشتر برای استفاده دانش آموزی و افرادی که قصد انجام فعالیت های آنلاین مانند تماشای ویدئو، چک کردن ایمیل، وب گردی و … را دارند مناسب خواهند بود. به عنوان مثال افرادی که در حوزه رمز ارزها فعالیت دارند و یک لپ تاپ سبک برای معاملات خود می خواهند، می توانند یک کروم بوک را برای خودشان انتخاب کنند. خوشبختانه در نسخه های جدیدتر این سیستم عامل ویژگی اجرای برنامه های اندرویدی افزوده شده که می تواند بخشی از خلا موجود در مقایسه با ویندوز و مک را جبران نماید.

انواع لپ تاپ

همانطور که گفته شد به دلیل گستره استفاده لپ تاپ ها در امور مختلف، لپ تاپ ها در مدل های مختلفی موجود هستند که هر کدام بسته به اندازه، کاربرد و قدرت پردازشی به انواع گوناگونی تقسیم می شوند. بنابراین دانستن تفاوت انواع لپ تاپ ها با یکدیگر کمک زیادی به انتخاب درست بین انواع مختلف آن خواهد نمود.

نِت بوک (Net Book)

نت بوک ها در اصل لپ تاپ های کوچک و ارزان قیمتی با صفحه نمایش های کوچک بین ۶ تا ۱۳ اینچی هستند که توان پردازشی پایینی دارند و همان طور که از نامشان پیداست، بیشتر برای کارهای آنلاین و سبک کاربرد دارند. عمده تفاوت یک نت بوک با لپ تاپ در قیمت، ابعاد و توان پردازشی آن است. البته امروزه گزینه های پرقدرت تری مانند تبلت ها و لپ تاپ های هیبریدی نیز وجود دارند که با همان سایز و ابعاد، قابلیت های بسیار بیشتری از نِت بوک ها دارند.

نوت بوک (لپ تاپ)

نوت بوک ها رایج ترین نوع لپ تاپ در بازار هستند که همه آنها را با نام لپ تاپ می شناسند. این دستگاه ها همه امکانات کامپیوترهای رومیزی را دارند و عموما با صفحه نمایش های ۱۳ تا ۱۷ اینچی تولید می شوند و بسته به نیاز کاربر در اندازه و توان پردازشی متنوعی موجود هستند. نوت بوک ها بر اساس نوع کاربری و توان پردازشی خود به انواع مختلفی تقسیم می شوند که از جمله آنها می توان به لپ تاپ های با کاربری عادی، گیمینگ، مهندسی و… اشاره کرد.

اولترابوک (Ultrabook)

اولترابوک ها لپ تاپ های باریک و سبکی هستند که در ازای توان پردازشی پایین تر از نوت بوک ها، عمر باتری بالاتری دارند. علت این موضوع استفاده از پردازنده های کم مصرف است که توان پردازشی را در مقایسه با نوت بوک ها کاهش می دهد، اما استفاده از این پردازنده ها باعث افزایش عمر باتری و شارژدهی بیشتر خواهد شد. این لپ تاپ ها در کانفیگ های مختلفی موجود هستند و بیشتر مناسب افرادی اند که زیاد به مسافرت می روند و نیازمند همراه داشتن یک لپ تاپ با وزن سبک و عمر باتری طولانی مدت هستند.

لپ تاپ های هیبریدی

این لپ تاپ ها برای افرادی مناسب هستند که به دنبال یک لپ تاپ با صفحه نمایش لمسی هستند. لپ تاپ های هیبریدی عمومی سایز کوچک و وزن کمی داشته و از این منظر قابلیت حمل بهتری نسبت به لپ تاپ های عادی دارند. همچنین یک لپ تاپ هیبریدی قابلیت استفاده به عنوان یک تبلت یا لپ تاپ را به صورت همزمان دارد. این لپ تاپ ها به دو دسته Convertible (یا تبدیل شونده) و Detachable (یا جدا شونده) تقسیم می شوند.

لپ تاپ های هیبریدی Convertible بیشتر ویژگی هایی مشابه نوت بوک ها داشته و قابلیت چرخش صفحه نمایش به صورت 360 درجه را دارند تا کیبورد در پشت صفحه نمایش قرار گرفته و به حالت یک تبلت در آید. در حالی که در لپ تاپ های Detachable کاربر توانایی جداسازی داک کیبورد از صفحه نمایش را داشته و می تواند به صورت جداگانه از صفحه نمایش به عنوان یک تبلت استفاده کند.

لپ تاپ های هیبریدی با کانفیگ های متفاوتی تولید می شوند؛ بعضی از این لپ تاپ ها دارای سیستم عامل اندروید با پردازنده های مخصوص موبایل بوده و برخی با کانفیگ های مشابه با نوت بوک ها و با سیستم عامل ویندوز تولید می شوند و از سخت افزار قدرتمندی نیز برخوردار هستند.

نوع کاربری

تا به اینجای مقاله راهنمای خرید لپ تاپ به آشنایی با انواع لپ تاپ ها و سیستم عامل های آنها پرداختیم. حال نوبت آن رسیده است که شما را با کاربرد و نوع کاربری هر کدام از آنها بیشتر آشنا کنیم. همانطور که می دانید لپ تاپ ها مشخصات ظاهری و فنی گوناگونی دارند و با توجه به این مشخصات، در دسته بندی های جداگانه ای قرار می گیرند. در ادامه به بررسی هر یک از این دسته بندی ها خواهیم پرداخت.

عمومی

لپ تاپ های با کاربری عمومی به لپ تاپ هایی گفته می شوند که عموما برای وب گردی و تماشای فیلم، همچنین گوش دادن به موسیقی، انجام فعالیت های مدرسه و دانش آموزی و… استفاده می شوند. این لپ تاپ ها در ابعاد و اندازه های مختلفی تولید می شوند و همچنین برای انجام فعالیت های نام برده شده نیاز به سخت افزار قدرتمندی نخواهند داشت. در نتیجه با یک هزینه معقول می توانید یکی از این لپ تاپ ها را برای خود تهیه نمایید.

دانشجویی

لپ تاپ های دانشجویی یا تحصیلی به صورت کلی به لپ تاپ هایی گفته می شود که از قدرت پردازشی خوبی برخوردار هستند و توان اجرای نرم افزارهای تخصصی رشته های علمی مختلف را دارند. مشخصات فنی این دسته از لپ تاپ ها معمولا از لپ تاپ های عمومی قوی تر است و بنابراین توان پردازشی و گرافیکی بالاتری نسبت به لپ تاپ های عادی دارند. البته این قدرت بیشتر باعث افزایش قیمت در این نوع لپ تاپ ها می شود و در نتیجه برای داشتن یک لپ تاپ دانشجویی باید هزینه بیشتری بپردازید.

مهندسی و طراحی

لپ تاپ های مناسب برای کاربری مهندسی و طراحی از قطعات بسیار قدرتمندی تری نسبت به دو نوع قبلی برخوردار هستند. این لپ تاپ ها که با نام لپ تاپ های ورک استیشن هم شناخته می شوند، مناسب فعالیت های حرفه ای مانند برنامه نویسی، طراحی انیمیشن و رندرهای سه بعدی و تدوین فیلم هستند. معمولا لپ تاپ های ورک استیشن و مهندسی جزو  گران ترین انواع لپ تاپ در بازار هستند و قیمت آنها با لپ تاپ های معمولی تفاوت بسیار زیادی دارند.

گیمینگ

لپ تاپ های گیمینگ نوع دیگری از انواع لپ تاپ ها هستند که به عنوان یک سیستم جایگزین قابل حمل برای کامپیوترهای گیمینگ محسوب می شوند و گیمرها و استریمرها از این دستگاه ها استفاده می کنند. این لپ تاپ ها قیمت بالایی دارند و از جدید ترین و به روز ترین سخت افزارهای مناسب برای اجرای بازی ها استفاده می کنند. همچنین به علت سنگینی پردازش بازی ها، لپ تاپ های گیمینگ از سیستم های خنک کننده قوی تر و پیشرفته تری نسبت به سایر لپ تاپ ها استفاده می کنند که همین امر باعث افزایش وزن و ابعاد دستگاه خواهد شد، در نتیجه نمی توان از لپ تاپ های گیمینگ انتظار وزن کم و سبک بودن داشت.

سخت افزار

تا به اینجای کار با مشخصات کلی یک لپ تاپ آشنا شدیم و حال نوبت به این بخش رسیده تا به بررسی مشخصات فنی و سخت افزاری یک لپ تاپ بپردازیم. یک لپ تاپ از قطعات سخت افزاری متفاوتی تشکیل شده که شرکت های تولید کننده با توجه به نوع کاربری و قیمت مد نظر برای آن لپ تاپ، از قطعات سخت افزاری گوناگونی استفاده می کنند. به طور کلی در لپ تاپ ها برای کاربری عمومی از سخت افزار معمولی و ضعیف و برای کاربری های تخصصی مانند اجرای بازی و نرم افزارهای تخصصی از قطعات سخت افزاری قدرتمند و گران قیمت استفاده می شود.

پردازنده یا CPU

پردازنده یا سی پی یو قلب تپنده یک لپ تاپ به شمار می رود و وظیفه پردازش اطلاعات و دستورات را بر عهده دارد. اکثر لپ تاپ ها از دو پردازنده معروف Intel و AMD استفاده می کنند و در این بین، پردازنده های Intel به دلیل کارایی بهتر در اکثر لپ تاپ ها به کار گرفته می شوند. برای آشنایی بهتر با انواع پردازنده های به کار رفته در لپ تاپ ها، به طور مختصر به معرفی انواع پردازنده های لپ تاپ اینتل و ای ام دی می پردازیم

پردازنده های Intel

معروف ترین مدل های پردازنده های اینتل سری خانواده Core i هستند که به طور متداول به ترتیب از سه سری Core i3 برای فعالیت های سبک، Core i5 برای فعالیت های نیمه حرفه ای و Core i7 برای پردازش های سنگین استفاده می شود. البته خانواده Core i اینتل سری Core i9 را نیز دارد که از آن در لپ تاپ های خیلی گران قیمت و حرفه ای فقط استفاده می شود.

همانطور که گفته شده پردازنده های سری Core i  از محبوب ترین و پرکاربرد ترین ها در لپ تاپ ها هستند اما این همه ی مدل های به کار رفته در لپ تاپ ها از پردازنده های اینتل نیست. شرکت ها برای محصولات ارزان قیمت خود از سری Celeron  استفاده می کنند که عملکردی ضعیف تر از Core i3 دارد و در برخی از لپ تاپ های ورک استیشن از سری Xeon استفاده می کنند که قدرت پردازشی بسیار بالایی دارد.

پردازنده های AMD

رقیب سنتی کمپانی اینتل یعنی AMD نیز به تازگی حضور پررنگی در بازار لپ تاپ ها دارد و توانسته در چند سال اخیر با سری Ryzen عملکردی مشابه با پردازنده های اینتل را در لپ تاپ ها ارائه دهد. یکی از بزرگترین مزیت های لپ تاپ های مجهز به پردازنده های کمپانی AMD قیمت کمتر نسبت به لپ تاپ های مشابه با پردازنده های شرکت اینتل است و همین موضوع باعث شده تا شرکت های تولید کننده لپ تاپ به استفاده بیشتر از پردازنده های Ryzen روی آورند. پردازنده های لپ تاپ AMD در دو نوع پردازنده Athlon و Ryzen در لپ تاپ ها به کار می روند که سری Athlon در مدل های با کاربری عادی بیشتر استفاده می شوند. در حالی که پردازنده های رایزن دارای چهار سری 3، 5، 7 و 9 هستند که در مدل پردازنده هر چه این عدد بزرگ تر باشد حکایت از قدرت بیشتر پردازنده دارد.

حافظه RAM

حافظه دستیابی تصادفی یا به بیان بهتر همان رم (RAM)، یک حافظه موقت است که سیستم برای ذخیره سازی موقت داده ها و اجرای همزمان چندین برنامه از آن استفاده می کند. به بیان دیگر هر چقدر که ظرفیت و فرکانس حافظه رم بیشتر باشد، عملکرد سیستم روان تر خواهد بود. در هنگام خرید یک لپ تاپ باید توجه نمود که حداقل حافظه مورد نیاز برای اجرای نرم افزارهای امروزی ۴ گیگابایت است اما برای کارایی سریع تر، بهتر است که یک لپ تاپ با رم ۸ گیگابایت انتخاب شود تا هنگام اجرای برنامه های مختلف با کمبود رم مواجه نشوید. خوشبختانه اکثر لپ تاپ ها قابلیت تعویض و نصب رم را دارند و در صورت مواجه شدن با مشکل کمبود رم می توان یک رم با سرعت و ظرفیت مناسب به صورت جداگانه تهیه نمود و به لپ تاپ وصل کرد. 

حافظه ذخیره سازی

قطعه مهم دیگری که حتما باید در راهنمای خرید لپ تاپ به آن اشاره کنیم حافظه ذخیره سازی یا هارد لپ تاپ است. حافظه ذخیره سازی یکی از مهم ترین نکات هنگام خرید یک لپ تاپ است و یک حافظه ذخیره سازی خوب می تواند باعث افزایش چند برابری سرعت عملکرد سیستم باشد. اکنون در لپ تاپ های پایین قیمت تنها از هارد درایو یا دیسک سخت استفاده می شود اما اگر بودجه بالاتری دارید می توانید اقدام به خرید یک لپ تاپ با حافظه ذخیره سازی SSD نمایید که سرعتی به مراتب بیشتر از هاردهای معمولی دارند. البته خود حافظه SSD نیز دارای مدل های مختلفی است که جدید ترین آنها با نام فناوری NVMe شناخته می شود و سرعت و عملکرد بسیار بالاتری نسبت به سایر انواع SSD دارد.

به تازگی در یک سری از لپ تاپ ها از هر دو هارد درایو و حافظه SSD استفاده می شود که به آن حافظه هیبریدی می گویند. استفاده از حافظه ذخیره سازی هیبریدی به این دلیل است که حافظه های SSD گران هستند و برای کاهش هزینه و افزایش سرعت از یک هارد درایو با ظرفیت بالا و یک حافظه SDD با ظرفیت پایین استفاده می شود که از این طریق سرعت اجرای برنامه و بارگذاری ویندوز و برنامه ها بالا می رود.

کارت گرافیک یا GPU

کارت گرافیک یا پردازنده گرافیکی یکی از قطعات مهم در اجرای برنامه های طراحی و بازی های ویدئویی است. در لپ تاپ های ارزان قیمت معمولا از پردازنده های مرکزی با گرافیک یکپارچه استفاده می شود که به صورت آنبورد روی مادربورد نصب هستند و توان گرافیکی پایینی دارند. اما در لپ تاپ های با قیمت بالاتر از پردازنده گرافیکی مجزایی استفاده می شود که توانایی اجرای برنامه های سنگین و بازی های گرافیکی با فریم ریت بالا را ممکن خواهند کرد. اگر به دنبال طراحی، ادیت و اجرای بازی های ویدئویی هستید باید یک لپ تاپ با گرافیک مجزا بخرید ولی در غیر این صورت، پردازنده گرافیکی یکپارچه کار شما را راه می اندازد.

پورت ها و اتصالات

درگاه های ارتباطی شاید یکی از کلیدی ترین اولویت های انتخاب یک لپ تاپ نباشد اما باید در هنگام خرید به آنها توجه کرد. خوشبختانه در اکثر لپ تاپ ها چند درگاه USB و یک درگاه HDMI وجود دارد که برای اتصال فلش مموری یا انتقال تصویر به کار می روند. همچنین وجود یک پورت USB-C نیز می تواند یک نکته مثبت برای خرید لپ تاپ دارای این پورت باشد، چرا که اکنون اکثر دستگاه ها از این پورت استفاده می کنند و حتی برخی لپ تاپ های جدید را می توان از طریق این پورت شارژ کرد.

وجود یک پورت Thunderbolt نیز به دلیل سرعت انتقال بالاتر از USB-C و امکان اتصال هارد و انتقال تصویر به نمایشگر، می تواند در بسیاری از مواقع کارآمد باشد. با وجود اتصال بی سیم وای فای در لپ تاپ ها دیگر نیاز به اتصال سیمی برای اینترنت از طریق درگاه LAN کمتر شده اما وجود این درگاه در مواقع خاص می تواند کارآمد باشد.

بد نیست در اینجا به وجود درایو نوری نیز اشاره کنیم که با گسترش انواع USB و انتقال فایل از طریق این درگاه تقریبا نیاز به دیسک های نوری CD و DVD از بین رفته است. اما اگر شما از آن دسته افرادی هستید که هنوز به استفاده از دیسک های ذخیره سازی علاقه دارید، وجود یک درایو نوری می تواند نکته مهمی در انتخاب یک لپ تاپ باشد.

باتری

عموما افراد در انتخاب و بررسی مشخصات یک لپ تاپ خوب توجه چندانی به بازدهی باتری ندارند. اما اگر جزو افرادی هستید که مدت زیادی را خارج از خانه سپری می کنید یا نیاز به استفاده از لپ تاپ در حین سفر دارید، انتخاب یک لپ تاپ با باتری قدرتمند باید جزو اولویت های اصلی شما باشد. در این زمینه اولترابوک ها به دلیل عمر باتری زیاد و نیز وزن سبک می تواند گزینه مناسبی برای خرید باشد.

صفحه نمایش

یکی دیگر از نکات مهمی که در راهنمای خرید لپ تاپ باید به آن اشاره کنیم، صفحه نمایش لپ تاپ است. اندازه صفحه نمایش، نوع پنل و کیفیت تصویر سه مورد از مهم ترین ویژگی ها در رابطه با صفحه نمایش یک لپ تاپ هستند. در حال حاضر در بین انواع پنل صفحه نمایش، پنل های IPS بهترین و محبوب ترین گزینه برای فعالیت ها و کاربری های عمومی و تخصصی هستند و از آن طرف کیفیت نمایش Full HD می تواند برای تماشای فیلم و محتوای چندرسانه ای، بازی و طراحی مناسب باشد.

البته هر چقدر که کیفیت صفحه نمایش بالاتر باشد، خروجی تصویر با کیفیت تر خواهد بود که این بستگی به بودجه و نیاز کاربر خواهد داشت. نکته مهم دیگر در رابطه با صفحه نمایش، براق یا مات بودن آن است. به طور کلی تفاوت عمده آنها در این است که صفحه نمایش مات از رفلکس نور جلوگیری می کند و در صورت برخورد نور خورشید آن را منعکس نخواهد کرد.

در رابطه با ابعاد صفحه نمایش این نظر شماست که مهم است چه ابعادی را برای شما مناسب تر است. طبیعتا لپ تاپ های با صفحه نمایش کوچک قابلیت حمل بالاتری نسبت به لپ تاپ های با صفحه نمایش بزرگ تر خواهند داشت، در نتیجه هر چقدر که اندازه صفحه نمایش بزرگ تر باشد ابعاد لپ تاپ هم بزرگتر خواهد بود و این باعث بالارفتن وزن لپ تاپ می شود.

اشتباهات رایج در خرید لپ تاپ

در رابطه با خرید یک لپ تاپ خوب یک سری اشتباهات رایج وجود دارند که در صورت عدم توجه به آنها ممکن است باعث انتخاب لپ تاپی شود که همه انتظارات کاربر را برآورده نکند یا اینکه از نظر توان پردازشی ضعیف تر از میزان مورد نیاز کاربر باشد. به عنوان مثال یکی از این اشتباهات توجه بیش از حد روی یک ویژگی خاص (به طور مثال کیفیت صفحه نمایش) است که باعث عدم توجه به  قدرت و توان پردازشی و سایر ضعف های محصول مورد نظر می شود. مورد دیگر تعصب روی یک برند خاص است؛ این تعصب و پافشاری روی اینکه لپ تاپ حتما باید از برند خاصی مانند ایسوس یا لنوو باشد، باعث خواهد شد که از لپ تاپ های هم رده دیگر که ممکن است کیفیتی بالاتر داشته باشند، غافل شده و در مواقعی یک محصول گران تر با امکانات کمتر و قدیمی تر انتخاب شود.

مهم ترین مورد برای جلوگیری از اشتباه در خرید یک لپ تاپ، تحقیق و بررسی کامل لپ تاپ قبل از خرید است. رفتن به فروشگاه و خرید لپ تاپ با استفاده از تجربیات فروشنده می تواند به انتخابی بد منجر شود، پس بهتر است قبل از خرید حتما لپ تاپ مورد نظر خود را تست کرده و اگر امکان آن نبود از ویدئوهای نقد و بررسی داخل اینترنت استفاده کنید تا به یک شناخت کلی از محصول مورد نظر برسید.

کلام پایانی

در انتخاب یک لپ تاپ خوب نکات زیادی وجود دارند که باید به آنها توجه کرد و نکات زیاد تری نیز هستند که باعث گمراهی و انتخاب اشتباه خواهند شد و باید از آنها چشم پوشی کرد. همانطور که در این راهنمای خرید لپ تاپ گفته شد مهم ترین معیارهای خرید لپ تاپ در ابتدا بودجه در دسترس و سپس نوع کاربری مورد نیاز شما خواهد بود. از آنجایی که اغلب ما توانایی خرید و به روز کردن لپ تاپ هایمان به صورت سالانه یا هر دو سال را نداریم، پس انتخاب یک لپ تاپی که بتواند تا چند سال آینده پاسخگوی نیازهای ما باشد یک اولویت مهم به شمار می رود. 

    ۵
    از ۵
    ۵ مشارکت کننده
    پیشنهاد ویژه

    رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

    ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

    بازگشت به بخش ورود

    کد دریافتی را وارد نمایید.

    بازگشت به بخش ورود

    تغییر کلمه عبور

    تغییر کلمه عبور

    حساب کاربری من

    سفارشات

    مشاهده سفارش

    سبد خرید